Proponowany porządek LII Sesji Rady Gminy Czarna Dąbrówka, która odbędzie się w dniu 20 listopada 2023 roku (poniedziałek) o godzinie 15.15 w sali narad Urzędu Gminy w Czarnej Dąbrówce.
Godzina 15.15
- Sprawy regulaminowe
- otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
- przyjęcie porządku obrad sesji
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
2. Informacje przewodniczących komisji stałych Rady Gminy o pracy w okresie międzysesyjnym.
3. Podjęcie uchwał w sprawie:
- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2024 rok wg druku nr 580;
- przyjęcia „Rocznego programu współpracy Gminy Czarna Dąbrówka z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2024”wg druku nr 581;
- uchwalenia programu osłonowego Gminy Czarna Dąbrówka „Posiłek w szkole i w domu na lata 2024-2028 wg druku nr 582;
- określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób i rodzin objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028.wg druku nr 583;
- podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania pomocy w zakresie dożywiania w formie zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem rządowym „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028.wg druku nr 584;
- zmian w statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czarnej Dąbrówce wg druku nr 585;
- pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg druku nr 586;
- zmiany uchwały nr LI/561/2023 Rady Gminy Czarna Dąbrówka z dnia 12 października 2023 r. w sprawie opłaty miejscowej wg druku nr 587;
- zmian w budżecie gminy na 2023 rok wg druku nr 588;
- wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Czarna Dąbrówka na lata 2023 — 2038 wg druku nr 589;
4. Sprawozdanie z działalności Przewodniczącego Rady w okresie międzysesyjnym.
- przedstawienie informacji o złożonych interpelacjach;
- pozostałe informacje.
5. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.
6. Zapytania radnych, wolne wnioski.
7. Zapytania sołtysów i zaproszonych gości.
8. Odpowiedzi Wójta na zapytania i wolne wnioski.
9. Zakończenie obrad sesji Rady Gminy.
Zgodnie z art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.2023 pop40 ze Zm.) — pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organów gminy